مرکز تلفن ویپ چیست؟

زمان مطالعه : 5 دقیقه

چکیده

مرکز تلفن VoIP یا همان اینترنتی، فناوری جدیدی محسوب می شوند که به شما امکان تماس از طریق شبکه IP را می دهد. در بستر اینترنت و با فناوری ویپ شما قادر خواهید بود تا تماس ورودی و خروجی داشته باشید.

مرکز تلفن ویپ

مرکز تلفن یا IP-PBX مخفف شده (IP-Private Branch Exchange) است که وظیفه مدیریت و برنامه ریزی تماس های ورودی و خروجی به شرکت یا موسسه شما را بر عهده داشته و بعد از برقراری تماس با شما نسبت به راهنمایی و انتقال تماس گیرنده به بخش های مختلف را بر عهده می گیرد و رضایتمندی مشتریان شما را به همراه خواهد داشت.

IP-PBX یا مرکز تلفن و صورت تکمیلی آن به عنوان مرکز تماس در قالب ویپ و به صورت دیجیتال وظیفه مدیریت و راهنمایی تماس های تلفنی شما را بر عهده دارد. دستگاه های IP-PBX بدین گونه عمل می کند که بعد از ورود خطوط تلفن به شرکت و برقراری تماس با شما، مسیر پاسخگویی به تماس گیرنده را دیگر مستقیما به تلفن متصل نمی کند و صدای مربوط به شما یا همان تلفن گویا را پخش می کند.با پخش صوت از تماس گیرنده میخواهد که عدد واحدهای مختلف شرکت را که قبلا در سیستم تنظیم شده است را شماره گیری نماید. تماس گیرنده عدد مربوط به واحد مورد نظرش را شماره گیری می کند و در نتیجه آن سیستم تلفنی VoIP به صورت خودکار اقدام به پخش آهنگ انتظار نموده و تماس را وارد یک صف تماس می کند که تلفن های واحد مورد نظر در این صف قرار دارند و به مخاطب شما اعلام می کند که نفر چندم در صف تماس است و زمان پاسخگویی را به صورت تقریی اعلام خواهد کرد.در انتهای این مسیر، تلفن ویپ یکی از کاربران شما زنگ خواهد خورد و با برقراری تماس یا اپراتور مرحله پاسخگویی شروع خواهد شد.

سافت فون اختصاصی

به کمک تلفن های نرم افزاری، شما میتوانید تنها با استفاده از سیستم عامل گوشی همراه خود و بدون نیاز به حضور در محل کسب و کار مکالمات ویپ برقرار کنید.

 

چند قابلیت مهم مرکز تلفن ویپ

  • صف انتظار تماس

در ساعات شلوغی تماس گیرندگان میتوانند در صف منتظر بمانند تا یکی از کارشناسان برای پاسخگویی در دسترس قرار بگیرد.

  • آنالیز و گزارش گیری تماس ها

تمام معیارهای مرکز تماس خود مانند زمان انتظار و میزان تماس از دست رفته و برقرار شده را در یک مکان پیگیری کنید.

  • نظارت بر تماس ها

با نظارت بر تماس ها، عملکرد کارشناسان خود را زیر نظر داشته باشید و برای بهبود آن برنامه ریزی کنید.

مرکز تلفن تحت شبکه ویپ

راه اندازی مرکز تلفن تحت شبکه و یا همان سانترال ویپ امروزه به یکی از نیازها و ملزومات جدی شرکت ها و سازمان ها تبدیل شده است.سانترال تحت شبکه یا IP-PBX به نسل جدید مراکز تلفن اطلاق می شود که سرویس های یکپارچه مخابراتی را با امکاناتی بسیار فراتر از سانترال های سنتی و در قالب مراکز تلفن ویپ ارائه می دهند.

امکانات شاخص مرکز تلفن

مزایای سانترال ویپ

یکی از برترین ویژگی های سانترال ویپ نسبت به سانترال های پاناسونیک قابلیت توسعه پذیری آن می باشد.هر چه سازمان بزرگتر شود هزینه توسعه سیستم تلفنی در سازمانی که از زیرساخت ویپ (VoIP) بهره مند است به نسبت سازمانی که از تلفن سانترال پاناسونیک استفاده می کند کاهش می باید.همچنین سانترال های ویپ نرم افزاری به نسبت به سانترال های ویپ سخت افزاری از توسعه پذیری بیشتری برخوردار هستند.ویپ استفاده از خطوط 4 رقمی، 5 رقمی، تلفن های اینترنتی و همچنین تلفن های سیپ مخابراتی (SIP- Phone) را آسانتر و ارزانتر در اختیارمان قرار می دهد.

جهت ثبت درخواست پشتيباني و مشاوره مراكز تلفن ويپ (VOIP) و شبكه هاي كامپيوتري به اين قسمت  مراجعه نماييد . 

………………………………………………………………………………………………………………………………………..

ویپ ، voip ، مرکز تلفن ، ایزابل ، سانترال تحت شبکه ، تلفن گویا ، مراکز تلفن تحت شبکه ، شبکه ، گرند استریم ، سیسکو ، آی پی ، IP

اطفا حریق FM200

شرکت امواج ارتباطات امن ، مجری راه اندازی اطفا حریق دیتا سنتر و اتاق سرور [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 3

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 3 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 2

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 2 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 1

آموزش Voip PBX فصل بیست و پنج قسمت 1 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 6

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 6 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 5

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 5 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 3

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 3 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 2

آموزش Voip PBX فصل بیست و چهار قسمت 2 آموزش VoIP PBX & Call Center [...]

امواج ارتباطات امن

تجهیزات شبکه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *